Kronika Chrzanowska nr 1/2023
Zapewne nie raz zdarzyło się każdemu z nas ocenić kogoś poprzez pryzmat pierwszego wrażenia. Opinię o innych często wyrabiamy sobie tuż po zapoznaniu się. Czego można się dowiedzieć o drugiej osobie w kilka sekund?
Pewnie niczego albo bardzo niewiele. Mimo tego nasz mózg – niezależnie od naszej woli – tworzy ogólne obrazy nowo poznanych osób. Ale czy tylko osób? Rzecz w tym, że z podobną łatwością tworzymy także opinie o rzeczach czy miejscach. Głównym kryterium pierwszego
wrażenia jest wygląd. Tak w przypadku ludzi, jak i miast. Stąd też tak istotne są wszelkie działania, które poprawiają estetykę Chrzanowa.
Milowym krokiem w tym kierunku jest przyjęta właśnie przez gminę uchwała krajobrazowa. To odpowiedź na problem zaśmiecania przestrzeni publicznej chaotycznie rozmieszczonymi reklamami. Jej celem jest ochrona krajobrazu
Chrzanowa oraz ustalenie czytelnych zasad i warunków umieszczania reklam w przestrzeni miejskiej. Ten numer „Kroniki” rozpoczynamy właśnie od tego tematu.
![Logo_BIp.png [13.25 KB]](https://www.chrzanow.pl/storage/image/core_files/2022/8/2/c7d851a6a2f19398d3643300da05ded0/png/umchrzanow/preview/Logo_BIp.png)
![czyste-powietrze-logo.png [67.37 KB]](https://www.chrzanow.pl/storage/image/core_files/2025/10/30/822b9f768556ee3ee47b46270bfa9d6b/png/umchrzanow/preview/czyste-powietrze-logo.png)