Załatw sprawę

Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym

ZŁÓŻ WNIOSEK PRZEZ INTERNET:
WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. Ważny dokument tożsamości strony.
  2. Podanie
OPŁATA SKARBOWA:
  1. Opłata skarbowa:
    - 38 zł za wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym.
    Wpłaty z tego tytułu należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Chrzanowie: BS (Bank Spółdzielczy) Chrzanów Nr 86 8444 0008 0000 0070 6654 0007.
    Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dostarczyć przy składaniu wniosku.
  1. Informacja do wpłat dla osób przebywających poza terytorium Polski:
    - konto dla rozliczeń transgranicznych:
    86 8444 0008 0000 0070 6654 0007
    SWIFT CODE POLUPLPR
    Bank Spółdzielczy w Chrzanowie SPCRPLP1
OPŁATA ADMINISTRACYJNA:

Nie dotyczy.

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
  1. Niezwłocznie, gdy akty stanu cywilnego dot. wnioskodawcy, będące podstawą wydania zaświadczenia znajdują się w Systemie Rejestrów Państwowych (SRP).
  2. Do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Urząd Stanu Cywilnego
Aleja Henryka 30
32-500 Chrzanów

PODSTAWA PRAWNA:
  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
  5. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  6. Przepisy związkowe.
TRYB ODWOŁAWCZY:

Odmowa wydania zaświadczenia o stanie cywilnym następuje w formie postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.

SPRAWĘ PROWADZI:

Urząd Stanu Cywilnego

KONTAKT:

Tel.: od 32 7585 195 do 32 7585 197

UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE:
  1. Zaświadczenie o stanie cywilnym jest ważne przez okres 6 miesięcy od daty jego wydania.
  2. Wniosek o wydanie zaświadczenia składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.
  3. Zaświadczenie o stanie cywilnym może zostać wydane, na wniosek, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem zaufanym. W takim przypadku osoba zainteresowana składa wniosek za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.

WAŻNE: Zaświadczenie o stanie cywilnym jest wydawane osobie, której dotyczy.