Informacja dla osób z niepełnosprawnościami
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami
Urząd Miejski w Chrzanowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.chrzanow.pl
Witamy na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Chrzanowie. Budynek Urzędu mieści się przy Alei Henryka 20 w Chrzanowie, a budynek Urzędu Stanu Cywilnego na Alei Henryka 30 w Chrzanowie. Urząd jest czynny w poniedziałki od 7:00 do 17:00, wtorki-czwartki 7:00-15:00 i piątki 7:00-13:00.
W budynku przy Alei Henryka 20 możecie Państwo załatwić między innymi sprawy mieszkaniowe, podatki rolne i od nieruchomości, wniosek o warunki zabudowy, wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG), przekształcenie użytkowania wieczystego, dofinansowanie do ogrzewania i fotowoltaiki, nagrody, wyróżnienia i stypendia sportowe.
Natomiast w budynku przy Alei Henryka 30 - meldunek, dowód osobisty, sprawy dot. aktów stanu cywilnego oraz aktów urodzenia i zgonu.
Zgodnie z ustawą o języku migowym osoby uprawnione, czyli doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej. Osoby niesłyszące są zobowiązane zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza języka migowego na 3 dni przed przyjściem do Urzędu w merytorycznym Wydziale lub na Dzienniku Podawczym, a także za pomocą dostępnych środków komunikacji: e-mail: dziennik@chrzanow.pl i pod numerem telefonu 32 75 85 100. Wszystkie informacje można znaleźć na stronie internetowej www.chrzanow.pl
O Urzędzie Miejskim w Chrzanowie - tekst łatwy do czytania (ETR)
Witamy na stronie Urzędu Miejskiego w Chrzanowie.
Gdzie się znajdujemy:
• Budynek Urzędu Miejskiego: Aleja Henryka 20, Chrzanów.
• Budynek Urzędu Stanu Cywilnego: Aleja Henryka 30, Chrzanów.
Godziny otwarcia:
• Poniedziałki: 7:00 - 17:00
• Wtorki - Czwartki: 7:00 - 15:00
• Piątki: 7:00 - 13:00
Co załatwisz w budynku przy Alei Henryka 20:
• Sprawy mieszkaniowe.
• Podatki rolne i od nieruchomości.
• Wnioski o warunki zabudowy.
• Wpisy do CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej).
• Przekształcenie użytkowania wieczystego.
• Dofinansowania do ogrzewania i fotowoltaiki.
• Nagrody, wyróżnienia i stypendia sportowe.
Co załatwisz w budynku przy Alei Henryka 30:
• Meldunki.
• Dowody osobiste.
• Akty stanu cywilnego.
• Akty urodzenia i zgonu.
Pomoc dla osób z trudnościami w komunikacji:
• Osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy osoby przybranej (powyżej 16 lat).
• Osoby niesłyszące mogą zgłosić chęć skorzystania z tłumacza języka migowego 3 dni przed wizytą.
• Zgłoszenia: e-mail: dziennik@chrzanow.pl, telefon: 32 75 85 100.
• Więcej informacji: www.chrzanow.pl
Pliki do pobrania:
O Urzędzie Miejskim w Chrzanowie - tekst odczytywalny maszynowo
Witamy na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Chrzanowie. Budynek Urzędu mieści się przy Alei Henryka 20 w Chrzanowie, a budynek Urzędu Stanu Cywilnego na Alei Henryka 30 w Chrzanowie. Urząd jest czynny w poniedziałki od 7:00 do 17:00, wtorki-czwartki 7:00-15:00 i piątki 7:00-13:00. W budynku przy Alei Henryka 20 możecie Państwo załatwić między innymi sprawy mieszkaniowe, podatki rolne i od nieruchomości, wniosek o warunki zabudowy, wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG), przekształcenie użytkowania wieczystego, dofinansowanie do ogrzewania i fotowoltaiki, nagrody, wyróżnienia i stypendia sportowe. Natomiast w budynku przy Alei Henryka 30 - meldunek, dowód osobisty, sprawy dot. aktów stanu cywilnego oraz aktów urodzenia i zgonu. Zgodnie z ustawą o języku migowym osoby uprawnione, czyli doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej. Osoby niesłyszące są zobowiązane zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza języka migowego na 3 dni przed przyjściem do Urzędu w merytorycznym Wydziale lub na Dzienniku Podawczym, a także za pomocą dostępnych środków komunikacji: e-mail: dziennik@chrzanow.pl i pod numerem telefonu 32 75 85 100. Wszystkie informacje można znaleźć na stronie internetowej www.chrzanow.pl
Pliki do pobrania:
W myśl art. 7 i 8 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) osoby uprawnione, czyli doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do skorzystania w kontaktach m.in. z organami administracji publicznej z pomocy osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej. Prawo to może być ograniczone wyłącznie ze względu na zasady, określone w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. nr 182, poz. 1228).
Urząd Miejski w Chrzanowie nie dysponuje przeszkolonym pracownikiem w zakresie podstawowej komunikacji w języku migowym.
Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza (polskiego języka migowego, systemu językowo-migowego lub systemu komunikowania się osób głuchoniewidomych) w terminie 3 dni roboczych przed tym zdarzeniem w merytorycznym Wydziale lub na Dzienniku Podawczym, jak również za pomocą dostępnych środków komunikacji:
e-mail: dziennik@chrzanow.pl
telefon: 32 75 85 100
Elektroniczna skrzynka podawcza w platformie ePUAP: /rw3f372gij/skrytka
Zarządzeniem Nr ORG.120.18.2023 Burmistrza Miasta Chrzanowa z dnia 30 stycznia 2023 roku zostali powołani Koordynatorzy ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Chrzanowie:
1. Sylwia Lickiewicz – w zakresie dostępności architektonicznej budynków Urzędu oraz dostępności komunikacyjno-informacyjnej, tel. 32 75 85 148, e-mail: org@chrzanow.pl
2. Bogusław Mucha - inspektor w Wydziale Rozwoju i Promocji – w zakresie dostępności cyfrowej, tel. 32 75 85 149, e-mail: promocja@chrzanow.pl