Załatw sprawę

Wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby

ZŁÓŻ WNIOSEK PRZEZ INTERNET:
WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. Ważny dokument tożsamości osoby składającej podanie, pełnomocnika lub osoby, która występuje z wnioskiem jako opiekun prawny.
  2. Podanie.
  3. Pełnomocnictwo – w przypadku składania podania przez pełnomocnika.
  4. Prawomocne postanowienie sądu dla osób, które działają jako opiekun prawny.
  5. Dokument wykazujący interes prawny.
OPŁATA SKARBOWA:
  1. Wydanie zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby podlega opłacie skarbowej w wysokości 24 zł.
  2. Opłata skarbowa od złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa dla osoby załatwiającej sprawę (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub do czynności nie podlegającej opłacie) – 17 zł
    Wpłaty z tego tytułu należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Chrzanowie: BS (Bank Spółdzielczy) Chrzanów Nr 86 8444 0008 0000 0070 6654 0007.
    Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dostarczyć przy zgłoszeniu.
  3. Informacja do wpłat dla osób przebywających poza terytorium Polski:
    - konto dla rozliczeń transgranicznych:
    86 8444 0008 0000 0070 6654 0007
    SWIFT CODE POLUPLPR
    Bank Spółdzielczy w Chrzanowie SPCRPLP1
OPŁATA ADMINISTRACYJNA:

Nie dotyczy.

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Niezwłocznie.

Do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy

MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Urząd Stanu Cywilnego
Aleja Henryka 30
32-500 Chrzanów

PODSTAWA PRAWNA:
  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
  5. Przepisy związkowe.
TRYB ODWOŁAWCZY:

Odmowa wydania zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby następuje w formie postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.

SPRAWĘ PROWADZI:

Urząd Stanu Cywilnego

KONTAKT:

Tel.: od 32 7585 195 do 32 7585 197

UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE:
  1. Kierownik urzędu stanu cywilnego wydaje z rejestru stanu cywilnego zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby.
  2. Zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby wydaje się osobie, której dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny.
  3. Zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego mogą zostać wydane na wniosku w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem zaufanym. W takim przypadku osoba zainteresowana składa wniosek za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.
  4. Zaświadczenie jest ważne przez okres 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.