Załatw sprawę
Wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby
ZŁÓŻ WNIOSEK PRZEZ INTERNET:
DO POBRANIA:
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Ważny dokument tożsamości osoby składającej podanie, pełnomocnika lub osoby, która występuje z wnioskiem jako opiekun prawny.
- Podanie.
- Pełnomocnictwo – w przypadku składania podania przez pełnomocnika.
- Prawomocne postanowienie sądu dla osób, które działają jako opiekun prawny.
- Dokument wykazujący interes prawny.
OPŁATA SKARBOWA:
- Wydanie zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby podlega opłacie skarbowej w wysokości 24 zł.
- Opłata skarbowa od złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa dla osoby załatwiającej sprawę (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub do czynności nie podlegającej opłacie) – 17 zł
Wpłaty z tego tytułu należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Chrzanowie: BS (Bank Spółdzielczy) Chrzanów Nr 86 8444 0008 0000 0070 6654 0007.
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dostarczyć przy zgłoszeniu. - Informacja do wpłat dla osób przebywających poza terytorium Polski:
- konto dla rozliczeń transgranicznych:
86 8444 0008 0000 0070 6654 0007
SWIFT CODE POLUPLPR
Bank Spółdzielczy w Chrzanowie SPCRPLP1
OPŁATA ADMINISTRACYJNA:
Nie dotyczy.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie.
Do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Urząd Stanu Cywilnego
Aleja Henryka 30
32-500 Chrzanów
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
- Przepisy związkowe.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odmowa wydania zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby następuje w formie postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
SPRAWĘ PROWADZI:
Urząd Stanu Cywilnego
KONTAKT:
Tel.: od 32 7585 195 do 32 7585 197
UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE:
- Kierownik urzędu stanu cywilnego wydaje z rejestru stanu cywilnego zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby.
- Zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby wydaje się osobie, której dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny.
- Zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego mogą zostać wydane na wniosku w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem zaufanym. W takim przypadku osoba zainteresowana składa wniosek za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.
- Zaświadczenie jest ważne przez okres 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
![Logo_BIp.png [13.25 KB]](https://www.chrzanow.pl/storage/image/core_files/2022/8/2/c7d851a6a2f19398d3643300da05ded0/png/umchrzanow/preview/Logo_BIp.png)
![czyste-powietrze-logo.png [67.37 KB]](https://www.chrzanow.pl/storage/image/core_files/2025/10/30/822b9f768556ee3ee47b46270bfa9d6b/png/umchrzanow/preview/czyste-powietrze-logo.png)