Załatw sprawę

Wydawanie zaświadczeń z Rejestru Dowodów Osobistych oraz zaświadczeń na podstawie art. 217 Kodeksu postępowania administracyjnego z dokumentacji związanej z dowodami osobistymi

WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. Wniosek:
    - o wydanie zaświadczenia zawierającego pełny odpis danych z Rejestru Dowodów Osobistych
    lub
    - o wydanie zaświadczenia na podstawie art. 217 Kodeksu postępowania administracyjnego z dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
  2. Ważny dowód osobisty lub ważny paszport – do wglądu.
  3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
OPŁATA SKARBOWA:

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia w kwocie 17 zł uiszczona na konto Urzędu Miejskiego w Chrzanowie Bank Spółdzielczy w Chrzanowie NR KONTA: 86 8444 0008 0000 0070 6654 0007.
Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia dokonuje się na podstawie art. 2 oraz załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Opłatę skarbową za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w kwocie 17 zł należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Chrzanowie Bank Spółdzielczy w Chrzanowie
NR KONTA: 86844400080000007066540007.

Nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. Obowiązek wniesienia opłaty powstaje z chwilą złożenia pełnomocnictwa.
W Urzędzie Stanu Cywilnego w Chrzanowie istnieje możliwość dokonywania płatności kartą płatniczą.

OPŁATA ADMINISTRACYJNA:

Nie dotyczy.

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od złożenia wniosku.

MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Urząd Stanu Cywilnego
Aleja Henryka 30
32-500 Chrzanów

PODSTAWA PRAWNA:
  1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
  2. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  5. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 10 września 2018 r. w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego.
  6. Ustawa a dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  7. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
TRYB ODWOŁAWCZY:

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia służy zażalenie do Wojewody Małopolskiego. Zażalenie składa się za pośrednictwem Burmistrza Miasta Chrzanowa, w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.

SPRAWĘ PROWADZI:

Urząd Stanu Cywilnego

Przyjmowanie stron:

  • poniedziałek 7:00-16:30
  • wtorek-czwartek 7:00-14:30
  • piątek 7:00-12:30
KONTAKT:

Tel.: 32 7585 194

UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE:

Organ gminy na wniosek zainteresowanej osoby, złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego (na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne), wydaje zaświadczenie:

  • zawierające pełny odpis danych dotyczących tej osoby przetwarzanych przez ten organ w Rejestrze Dowodów Osobistych,
  • zaświadczenie na podstawie art. 217 Kodeksu postępowania administracyjnego z dokumentacji związanej z dowodami osobistymi, znajdującej się w tut. organie gminy.

Zaświadczenie sporządza się, w zależności od żądania wnioskodawcy, w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego (na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne).
Strona może działać przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.