EKOLOGIA

Zgłaszanie informacji o wyrobach zawierających azbest - Przypomnienie

9 grudnia 2025

Urząd Miejski w Chrzanowie przypomina mieszkańcom, że zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. nr 8 poz. 31), wykorzystujący wyroby zawierające azbest przeprowadza inwentaryzację, którą przedkłada w formie „Informacji o wyrobach zawierających azbest” corocznie w terminie do dnia 31 stycznia właściwemu wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta.

 

Informacja ta, obejmuje stan na koniec poprzedniego roku (czyli 31 grudnia) i należy ją składać aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia.

 

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach (jeden przedkłada się właściwemu organowi, drugi przechowuje aż do czasu sporządzenia kolejnej informacji).

 

Wyroby zawierające azbest zgodnie z ww. rozporządzeniem wykorzystuje się w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi w terminie do dnia 31 grudnia 2032 r.

 

Informacja o wyrobach zawierających azbest dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Chrzanowie – zakładka „Załatw Sprawę” (link: https://www.chrzanow.pl/zalatw-sprawe/informacja-o-wyrobach-zawierajacych-azbestwniosek-o-odbior-azbestu,265).

 

Wypełniony dokument należy złożyć na dzienniku podawczym Urzędu Miejskiego w Chrzanowie lub przesłać na adres:

Urząd Miejski w Chrzanowie
Aleja Henryka 20, 32-500 Chrzanów
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-69044-87613-HIUTT-28
Adres elektronicznej skrzynki podawczej w platformie ePUAP: /rw3f372gij/skrytka

Informacji w przedmiotowej sprawie udzielają pracownicy Wydziału Gospodarki Komunalnej – Referatu Kształtowania Środowiska

Urząd Miejski w Chrzanowie
pok. nr 14
tel. (32) 758 51 14