Załatw sprawę

Udzielanie zgody na zajęcie terenu komunalnego/ustanowienie prawa służebności przesyłu

ZŁÓŻ WNIOSEK PRZEZ INTERNET:

-

WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. Wniosek powinien zawierać:
    - wykaz gruntów, na których realizowana będzie inwestycja (lub prowadzony remont) t.j. określenie numerów działek, będących przedmiotem wniosku z podaniem nazwy obrębu dla każdej działki,
    - określenie inwestora,
    - określenie i opis realizowanej inwestycji,
    - przewidywany termin wykonania prac.
  2. Załączniki do wniosku:
    - wyrys z mapy zasadniczej opatrzony pieczęciami Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i kartograficznej, z zaznaczonym przebiegiem przyłącza, sieci, opatrzony legendą oraz podpisem projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane - 2 egz. (oryginały),
    - poświadczona kopia decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego dla sieci lub opinia Wydziału Architektury i Urbanistyki dla przyłączy,
    - pełnomocnictwo do występowania w imieniu Inwestora wraz z dowodem opłaty skarbowej w wysokości 17 zł

    W przypadku złożenia kserokopii dokumentu
    - również dowód uiszczenia opłaty skarbowej za poświadczenie zgodności z oryginałem w wysokości 5 zł za stronę.
OPŁATA SKARBOWA:

Opłata skarbowa w wysokości 17 zł za pełnomocnictwo do występowania w imieniu Inwestora; opłaty skarbowe za poświadczanie kserokopii składanych dokumentów – w wysokości 5 zł za stronę.

Ustanowienie prawa służebności przesyłu – za jednorazowym wynagrodzeniem (powiększonym o należny podatek VAT), odpowiadającym wartości prawa służebności przesyłu, określonym przez rzeczoznawcę majątkowego w operacie szacunkowym.

Koszty związane z ustanowieniem prawa służebności przesyłu – t.j. koszt sporządzenia operatu szacunkowego (powiększony o należny podatek VAT), koszty pozyskania stosownej dokumentacji geodezyjnej oraz wieczysto – księgowej t.j. wypisów, umowy notarialnej, wpisu obciążenia do ksiąg wieczystych – ponosi Inwestor.

OPŁATA ADMINISTRACYJNA:

Nie dotyczy.

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Do miesiąca od dnia złożenia kompletu dokumentów.

MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Urząd Miejski w Chrzanowie
Aleja Henryka 20
Pokój nr 1 - Dziennik Podawczy

PODSTAWA PRAWNA:
  1. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane,
  2. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – kodeks cywilny
TRYB ODWOŁAWCZY:

-

SPRAWĘ PROWADZI:

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

KONTAKT:

Pokój nr 38, I p., Tel. 32 75 85 138
Mail: geodezja@chrzanow.pl

UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE:

Zgoda na zajęcie terenu komunalnego Gminy Chrzanów jest udzielana w formie umowy z Inwestorem - w związku z realizacją inwestycji, o których mowa w ustawie o gospodarce nieruchomościami t.j. budową i eksploatacją ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń technicznych łączności i sygnalizacji, a także innych podziemnych i naziemnych urządzeń technicznych niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jak również w celu konserwacji, remontu, wymiany istniejących przewodów i urządzeń - dotyczy pozwoleń na zajęcie gruntów, nie stanowiących dróg gminnych publicznych – w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych. Nr konta na który należy uiszczać opłaty skarbowe: 86 8444 0008 0000 0070 6654 0007