Załatw sprawę

Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców

ZŁÓŻ WNIOSEK PRZEZ INTERNET:
WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. Wypełniony wniosek - wzór w załączeniu.
  2. Do wniosku należy dołączyć:
    a) potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia,
    b) dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (w oryginale, do wglądu - w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu),
    c) pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
  3. Ważny dowód osobisty lub ważny paszport – do wglądu.
OPŁATA SKARBOWA:

17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia. Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia dokonuje się na podstawie art. 2 oraz załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika). Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy na konto Urzędu Miejskiego w Chrzanowie Bank Spółdzielczy w Chrzanowie nr konta: 86 8444 0008 0000 0070 6654 0007
W Urzędzie Stanu Cywilnego w Chrzanowie istnieje możliwość dokonywania płatności kartą płatniczą.

OPŁATA ADMINISTRACYJNA:

Nie dotyczy.

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od złożenia wniosku.

MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Urząd Stanu Cywilnego
Aleja Henryka 30
32-500 Chrzanów

PODSTAWA PRAWNA:
  1. Ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
TRYB ODWOŁAWCZY:

Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem organu I instancji w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.

SPRAWĘ PROWADZI:

Urząd Stanu Cywilnego

KONTAKT:

Tel.: 32 7585 192/193

UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE:
  1. Zaświadczenie wydaje się tylko osobie zainteresowanej, która ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.
  2. Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
  3. Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.