Załatw sprawę

Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej

ZŁÓŻ WNIOSEK PRZEZ INTERNET:
WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. Wniosek o wymeldowanie osoby nieobecnej z pobytu stałego/czasowego w drodze decyzji administracyjnej.
    Wniosek wraz z uzasadnieniem powinien zawierać:
    - dane osoby podlegającej wymeldowaniu,
    - dane osoby składającej podanie (ewentualnie pełnomocnika),
    - dokładne określenie adresu lokalu z którego ma nastąpić wymeldowanie (miejscowość, ulica, numer budynku, numer lokalu)
    - wszelkie informacje mogące pomóc w ustaleniu miejsca pobytu osoby wymeldowywanej.
  2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu - do wglądu w oryginale (dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności, umowa cywilno-prawna, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu).
  3. Do wniosku należy dołączyć:
    - potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji,
    - pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
  4. W szczególnych przypadkach należy dołączyć inne istniejące dokumenty, np. wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, protokół komorniczy czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie.
OPŁATA SKARBOWA:

10 zł (od osoby) - Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej

17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika). Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy na konto Urzędu Miejskiego w Chrzanowie Bank Spółdzielczy w Chrzanowie nr konta: 86 8444 0008 0000 0070 6654 0007
W Urzędzie Stanu Cywilnego w Chrzanowie istnieje możliwość dokonywania płatności kartą płatniczą.

OPŁATA ADMINISTRACYJNA:

Nie dotyczy.

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Przeprowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji administracyjnej odbywa się zgodnie z terminami określonymi w Kodeksie postępowania administracyjnego.

MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Urząd Stanu Cywilnego
Aleja Henryka 30
32-500 Chrzanów

PODSTAWA PRAWNA:
  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Wojewody Małopolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji – za pośrednictwem organu I instancji.

SPRAWĘ PROWADZI:

Urząd Stanu Cywilnego

KONTAKT:

Tel.: 32 7585 192/193

UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE:

Strona może brać udział w postępowaniu osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca  1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.

Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ma być wymeldowana, faktycznie nie zamieszkuje w lokalu i dobrowolnie opuściła lokal.