Załatw sprawę

Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej

ZŁÓŻ WNIOSEK PRZEZ INTERNET:

-

WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. Wniosek o zameldowanie na pobyt stały/czasowy.
    Wniosek wraz z uzasadnieniem powinien zawierać:
    a. dane osoby podlegającej zameldowaniu,
    b. informację o charakterze pobytu (stały czy czasowy) oraz okres przebywania pod wskazanym adresem,
    c. imię i nazwisko oraz adres osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu, w którym chcesz się zameldować,
    d. dowody na poparcie twierdzeń zawartych we wniosku, a w przypadku wskazania świadków - podaj ich imiona, nazwiska i dokładne adresy.
  2. Do wniosku należy dołączyć:
    a. wypełniony formularz zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu czasowego,
    b. pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
OPŁATA SKARBOWA:

17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika). Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy na konto Urzędu Miejskiego w Chrzanowie Bank Spółdzielczy w Chrzanowie nr konta: 86 8444 0008 0000 0070 6654 0007
W Urzędzie Stanu Cywilnego w Chrzanowie istnieje możliwość dokonywania płatności kartą płatniczą.

OPŁATA ADMINISTRACYJNA:

Nie dotyczy.

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Przeprowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji administracyjnej odbywa się zgodnie z terminami określonymi w Kodeksie postępowania administracyjnego.

MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Urząd Stanu Cywilnego
Aleja Henryka 30
32-500 Chrzanów

PODSTAWA PRAWNA:
  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Wojewody Małopolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji – za pośrednictwem organu I instancji.

SPRAWĘ PROWADZI:

Urząd Stanu Cywilnego

KONTAKT:

Tel.: 32 7585 192/193

UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE:

Formalności załatwia osoba zainteresowana zameldowaniem.

Strona może brać udział w postępowaniu osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca  1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.

Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ubiega się o zameldowanie, zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.