Załatw sprawę

Podatek od nieruchomości

ZŁÓŻ WNIOSEK PRZEZ INTERNET:

-

WYMAGANE DOKUMENTY:

Osoby prawne i osoby fizyczne obowiązane są do składania odpowiednio: deklaracji na podatek od nieruchomości i informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych na obowiązujących formularzach podatkowych (formularze do pobrania) w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na powstanie lub wygaśniecie obowiązku podatkowego.

W przypadku nabycia, zbycia nieruchomości lub zaistnienia zmian, należy przedłożyć dokumenty potwierdzające zaistniały stan faktyczny.

W przypadku podpisania deklaracji na podatek od nieruchomości lub informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych przez pełnomocnika podatnika należy dołączyć:

  • dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa,
  • dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty w wysokości 17,00 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku zapłaty. Dowód może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
    Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Chrzanowie nr: 86 8444 0008 0000 0070 6654 0007 z dopiskiem „opłata skarbowa”
OPŁATA SKARBOWA:

Nie dotyczy.

OPŁATA ADMINISTRACYJNA:

Nie dotyczy.

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
  1. Termin załatwienia sprawy:
    Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
  2. Sposób załatwienia sprawy:
  • w przypadku deklaracji na podatek od nieruchomości – samoopodatkowanie poprzez złożenie deklaracji na podatek od nieruchomości / decyzja określająca wysokość zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości,
  • w przypadku informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych – decyzja ustalająca wysokość zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Urząd Miejski w Chrzanowie
Aleja Henryka 20
Pokój nr 1 - Dziennik Podawczy

TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Chrzanowa, w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji.

SPRAWĘ PROWADZI:

Wydział Podatków i Opłat

KONTAKT:

Wymiar podatku:

  • osoby prawne – pok. 7 tel. 32 75 85 107,
  • osoby fizyczne:

- miasto Chrzanów – pok. 12 tel. 32 75 85 112, 32 75 85 179,
- sołectwa – pok. 11 tel. 32 75 85 111,

Księgowość podatkowa:

  • osoby prawne – pok. 7 tel. 32 75 85 107,
  • osoby fizyczne – pok. 13 tel. 32 75 85 113,

Mail: podatki@chrzanow.pl

UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE:

-