Biuro Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego

pok. 31a, tel. 32 7585 189
e-mail: biurokontroli@chrzanow.pl

 

Zadania biura:
1. Prowadzenie planowych kontroli jednostek organizacyjnych dotyczących gospodarowania środkami publicznymi pod względem, legalności, gospodarności i celowości.
2. Prowadzenie planowych kontroli wydatkowania środków finansowych przekazanych z budżetu Gminy podmiotom spoza sektora finansów publicznych na realizację celów i zadań określonych w przepisach szczególnych lub wynikających z zawartych umów.
3. Wykonywanie doraźnych kontroli zleconych przez Burmistrza.
4. Prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach zastrzeżeń dotyczących pracy komórek organizacyjnych Urzędu.
5. Prowadzenie Centralnego Rejestru Kontroli Zewnętrznych.
6. Prowadzenie, przy współudziale właściwych komórek organizacyjnych, spraw wynikających z reprezentowania Gminy w spółkach prawa handlowego z udziałem Gminy.
7. Prowadzenie postepowań dotyczących powoływania i odwoływania organów spółek z udziałem Gminy oraz monitorowanie tych procesów.
8. Przygotowanie materiałów i analiz wyników oraz sytuacji finansowej, majątkowej i prawnej dla reprezentantów Gminy na zgromadzeniach wspólników i akcjonariuszy.
9. Przygotowanie okresowych analiz ekonomiczno-prawnych dotyczących sytuacji spółek z udziałem Gminy.
10. Analiza wniosków o dokapitalizowanie spółek z udziałem Gminy.
11. Analiza planów rzeczowo-finansowych oraz planów inwestycyjnych spółek z udziałem, Gminy.
12. Praca nad projektami umów i statutów spółek, w tym ich zmian.
13. Obejmowanie udziałów i akcji w spółkach oraz przystępowanie do spółek.
14. Sprzedaż udziałów i akcji Gminy w spółkach – wycena, zawieranie umów, przeprowadzania postepowań.
15. Prowadzenie zbioru danych osobowych reprezentantów Gminy w radach nadzorczych spółek prawa handlowego z udziałem Gminy.
16. Analiza raportów reprezentantów Gminy w radach nadzorczych spółek z udziałem Gminy.
17. Monitorowanie zmian w przepisach prawa i inicjowanie zmian legislacyjnych w zakresie objętych działaniem Biura.