Urząd Stanu Cywilnego

Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik: Mirosława Stawarz
Aleja Henryka 30 – Pałac Ślubów


Rejestracja Stanu Cywilnego
tel/fax. 32 623 36 33
tel. 32 7585 195
tel. 32 7585 196
tel. 32 7585 197
e-mail: usc@chrzanow.pl


Ewidencja Ludności / Dowody Osobiste
tel. 32 7585 192
tel. 32 7585 193
fax. 32 623 33 43
e-mail: ewlud@chrzanow.pl

 


Zadania:
W zakresie rejestracji stanu cywilnego
1. Sporządzanie aktów stanu cywilnego (urodzeń, małżeństw i zgonów) w trybie zwykłym i w trybie szczególnym (transkrypcja, odtwarzanie, sporządzanie) w Rejestrze Stanu Cywilnego.
2. Uzupełnianie, prostowanie, odtwarzanie aktów stanu cywilnego.
3. Rejestrację zdarzeń mających wpływ na ważność i treść aktów stanu cywilnego.
4. Aktualizację Rejestru PESEL.
5. Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego, zaświadczeń (o dokonanych w aktach stanu cywilnego wpisach lub ich brakach, o zamieszczonych lub niezamieszczonych w Rejestrze Stanu Cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby, o stanie cywilnym, zaświadczeń o przyjętych sakramentach, o możliwości zawarcia małżeństwa za granicą, stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, o nadaniu nr PESEL, o termin ślubu) z Rejestru Stanu Cywilnego i spoza niego oraz udzielanie informacji na podstawie aktów stanu cywilnego i akt zbiorowych.
6. Przyjmowanie oświadczeń (o nazwiskach małżonków i dzieci, o zmianie imienia dziecka, o uznaniu ojcostwa, o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, o wstąpieniu w związek małżeński).
7. Przenoszenie aktów stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego (migracja aktów).
8. Wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu, o którym mowa w art. 4 kro.
9. Przyjęcie oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy – sporządzenie testamentu alograficznego.
10. Uznawanie orzeczeń sądów państw obcych lub rozstrzygnięć innych organów państw obcych wydanych w sprawach cywilnych.
11. Występowanie o nadanie nr PESEL w wyniku rejestracji urodzenia.
12. Prowadzenie archiwum zakładowego ksiąg stanu cywilnego (przechowywanie i konserwacja).
13. Organizowanie uroczystości związanych z wręczeniem Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie oraz jubileuszu 100 lecia mieszkańców Gminy.
14. Udostępnianie danych na podstawie aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych oraz skorowidzów alfabetycznych z ksiąg podlegających przekazaniu do archiwum państwowego a przechowywanych w archiwum zakładowym Urzędu Stanu Cywilnego, na podstawie ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

W zakresie zmiany imion i nazwisk
Orzekanie w sprawie zmiany imienia i nazwiska.

W zakresie ewidencji ludności
1. Prowadzenie rejestrów ludności – Rejestru Mieszkańców i Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców.
2. Aktualizację rejestru PESEL.
3. Nadawanie nr PESEL.
4. Dokonywanie zameldowań, wymeldowań, zgłoszeń wyjazdu za granicę i powrotu,
5. Prowadzenie postępowań w sprawach meldunkowych – zameldowania, wymeldowania, odmowy wymeldowania, anulowanie czynności materialno technicznej zameldowania lub wymeldowania.
6. Wydawanie zaświadczeń w sprawach meldunkowych.
7. Udostępnianie danych z Rejestru PESEL, Rejestru Mieszkańców i Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców.
8. Prowadzenie Rejestru Wyborców.

W zakresie dowodów osobistych
1. Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego, ich wydawanie i unieważnianie.
2. Przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
3. Przyjmowanie zgłoszeń nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych posiadacza dowodu osobistego.
4. Zawieszanie i cofanie zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego.
5. Prowadzenie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
6. Prowadzenie archiwum dowodów osobistych.
7. Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
8. Wydawanie zaświadczeń z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
9. Przyjmowanie dowodów osobistych oraz kopert PUK dostarczonych z Komendy Powiatowej Policji w Chrzanowie.
10. Aktualizacja Rejestru PESEL i Rejestru Mieszkańców o dane dotyczące wydanego dowodu osobistego oraz usuwanie niezgodności w tych rejestrach.

W zakresie Rejestru Danych Kontaktowych
Rejestrowanie i aktualizacja danych kontaktowych.

W zakresie dziennika podawczego
Prowadzenie dziennika podawczego Urzędu Stanu Cywilnego oraz organizowanie obiegu informacji wewnętrznej w Urzędzie Stanu Cywilnego.