Wydział Inwestycji i Dróg

Dyrektor wydziału: Piotr Pawletta
I piętro, pok. 28 - tel. 32 7585 128
I piętro, pok. 25 - 32 7585 125
I piętro, pok. 27 - 32 7585 127
I piętro, pok. 29 - 32 7585 129
I piętro, pok. 30 - 32 7585 130
e-mail: biurofunduszy@chrzanow.pl, drogi@chrzanow.pl

 

Zadania wydziału:

W zakresie zadań inwestycyjnych

1. Planowanie, w uzgodnieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi, zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację.
2. Współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie planowanych inwestycji.
3. Opracowywanie dokumentów do zmian budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej w zakresie zadań inwestycyjnych.
4. Współpraca z inwestorami zewnętrznymi realizującymi zadania dla gminy ze środków własnych.
5. Współpraca w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych.
6. Współpraca z innymi samorządami terytorialnymi w zakresie finansowania wspólnych zadań inwestycyjnych.
7. Działania związane z przygotowaniem materiałów niezbędnych do realizacji procesu projektowego.
8. Uzyskiwanie decyzji o warunkach zabudowy, pozwoleń na budowę oraz pozwoleń na użytkowanie, itp.
9. Przygotowanie dokumentacji przetargowej na wybór wykonawców robót i usług dla zadań inwestycyjnych realizowanych w zakresie działania referatu.
10. Prowadzenie całości spraw związanych z realizacją inwestycji.
11. Zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizowanymi zadaniami inwestycyjnymi.
12. Udział w radach technicznych dotyczących realizacji zadań inwestycyjnych.
13. Przygotowanie informacji dotyczących odszkodowań w ramach prowadzonych inwestycji.
14. Przygotowywanie do realizacji dokumentów finansowych związanych z rozliczeniem z wykonawcami prac wykonywanych w ramach realizacji inwestycji.
15. Przekazywanie obiektów do użytkowania oraz na majątek Gminy dowodami księgowymi OT i PT.
16. Wykonywanie uprawnień z tytułu rękojmi za wady oraz z tytułu udzielanej gwarancji na wykonane roboty budowlane.
17. Analiza i kontrola realizacji umów oraz porozumień dotyczących prowadzonych inwestycji.

W zakresie sieci drogowej
1. Udział w opracowywaniu projektów planów rozwoju sieci drogowej na terenie Gminy oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
2. Udział w opracowywaniu, projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich w tym:
2.1 opracowywanie wniosków do projektu budżetu Gminy oraz projektów planów finansowych w części dotyczącej Referatu,
2.2 opracowywanie sprawozdań i informacji wynikających z odrębnych przepisów i poleceń Burmistrza.
3. Pełnienie funkcji inwestora w zakresie robót wykonywanych przez Referat.
4.Utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą.
5. Realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu, w tym:
5.1 utrzymanie znaków, sygnałów i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
5.2 wydawanie opinii do projektów organizacji ruchu,
5.3 wydawanie zezwoleń na przejazdy nienormatywne.
6. Prowadzenie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających w obrębie pasa drogowego.
7. Przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników.
8. Wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia.
9. Koordynacja robót w pasie drogowym.
10. Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego dróg, w tym:
10.1 wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
10.2 wydawanie decyzji na umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
10.3 przeprowadzanie kontroli oznakowania robót,
10.4 kontrola robót w pasie drogowym,
10.5 odbiór terenu pasa drogowego po zakończonych robotach (protokół odbioru),
10.6 wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy w pasie drogowym,
10.7 wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego pod stanowisko handlowe w pasie drogowym.
11. Prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom.
12. Sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad.
13. Przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym weryfikację cech i wskazanie usterek, które wymagają prac konserwacyjnych lub naprawczych ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
14. Przygotowanie opinii oraz wnioskowanie o zaliczenie dróg do odpowiednich kategorii lub ustalenie nowego przebiegu istniejących dróg gminnych.
15. Współdziałanie, w zakresie utrzymania bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze służbami: Policji, Państwowej Straży Pożarnej, zarządcami pozostałych dróg przebiegających przez teren gminy, kolei (w zakresie skrzyżowań linii kolejowych z drogami).
16. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem kanalizacji deszczowej stanowiącej własność Gminy w tym:
16.1 bieżące utrzymanie -oczyszczanie kratek ściekowych,
16.2 usuwanie awarii na kratkach ściekowych,
16.3 remonty przykanalików,
16.4 remonty kanalizacji deszczowej,
16.5 dokonywanie uzgodnień w zakresie przyłączy do kanalizacji deszczowej.
16.6 przeglądy, czyszczenie separatorów,
16.7 oczyszczanie rowów, przepustów, urządzeń liniowych,
16.8 opłaty stałe i zmienne dla polskich wód,
16.9 pozwolenia wodno-prawne.
17. Wydawanie opinii i uzgodnień dotyczących dróg gminnych publicznych i wewnętrznych, tj.:
17.1 wydawanie decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii dotyczących lokalizowania w pasie drogowym dróg gminnych publicznych obiektów i urządzeń nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu oraz uzgadnianie projektów budowlanych z tym związanych,
17.2 wydawanie opinii dotyczących lokalizowania na drogach gminnych wewnętrznych obiektów i urządzeń nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu,
17.3 wydawanie decyzji na lokalizację zjazdów indywidualnych i publicznych oraz uzgadnianie projektów ich budowy,
17.4 uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy i projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
17.5 uzgadnianie zmian zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego, w tym informacje o dostępie do drogi publicznej.
18. Organizacja i prowadzenie strefy płatnego parkowania niestrzeżonego, w tym:
18.1 nadzór nad prawidłowym wykonywaniem obsługi strefy płatnego parkowania niestrzeżonego w świetle zawartej umowy i regulaminem strefy płatnego parkowania niestrzeżonego pod względem merytorycznym i finansowym,
18.2 kontrola czynności reklamacyjnych,
18.3 wykonywanie czynności odwoławczych oraz sporządzanie dokumentów w tym zakresie,
18.4 kontrola działania parkomatów,
18.5 pozyskiwanie danych z CEPiK i przekazywanie ich do biura strefy płatnego parkowania niestrzeżonego,
18.6 kontrola dokumentacji ze strefy płatnego parkowania niestrzeżonego pod względem merytorycznym i finansowym,
18.7 kontrola prawidłowej egzekucji opłat dodatkowych,
18.8 kontrola terminowości i wysokości przekazywanych wpływów za dany miesiąc rozliczeniowy.