INFORMACJE

EKOLOGIA

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

25 czerwca 2021
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) została wprowadzona ustawą z dnia 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych ustaw (Dz. U. 2020.2127).

Od 1 lipca każdy obywatel lub zarządca budynku będzie zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy, dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni.

CEEB ma wspierać działania w wymianie kopciuchów, a tym samym walkę ze smogiem. Za budowę systemu CEEB odpowiada Główny Urząd Nadzoru Budowlanego. Baza CEEB rusza 1 lipca 2021. Od tego dnia będzie można składać deklaracje.

Deklaracje będzie można składać:
1) w formie elektronicznej, czyli przez internet – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób.
2) w formie papierowej - wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym Urzędzie (zgodnie z lokalizacją budynku).

Jakie informacje będzie zawierała deklaracja?
Zgodnie z ustawą o termomodernizacji deklaracja zawiera takie informacje jak:
1) imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
2) adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
3) informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
4) numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
5) adres e-mail (opcjonalnie).

Podobne aktualności

Spotkanie informacyjno-edukacyjne
EKOLOGIA

Spotkanie informacyjno-edukacyjne

14 marca 2025
Oddaj elektroodpady, zgarnij ekologiczne gadżety
EKOLOGIA

Oddaj elektroodpady, zgarnij ekologiczne gadżety

12 marca 2025
Dofinansowanie do OZE dla mieszkańców!
EKOLOGIA

Dofinansowanie do OZE dla mieszkańców!

26 lutego 2025